preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje Dubrava

LOGOPEDSKA (RE)HABILITACIJA

 

Korisnici Centra, osim obrazovnim sadržajima prilagođenim individualnim potrebama i mogućnostima svakog učenika, obuhvaćeni su i kompleksnim rehabilitacijskim postupcima, a jedan od njih je i logopedska (re)habilitacija.

Oblik, način provođenja i trajanje logopedske seanse u potpunosti su podređeni potrebama korisnika.

Osim direktnog rada s korisnicima,velika važnost se pridaje i savjetodavnom radu s roditeljima, nastavnicima, odgajateljima, korisnicima i ostalima.

 

CILJ logopedske (re)habilitacije je rad na postizanju više, ili održavanju postignute, razine govorno – jezične komunikacije u svrhu što boljeg samoostvarenja korisnika.

 

STRUKTURA KORISNIKA

 

Strukturu korisnika logopedske (re)habilitacije čine učenici i korisnici Centra,a njezino provođenje se oslanja na školske i ostale eukacijsko rehabilitacijske i/ili medicinske tretmane u koje je svaki od učenika uključen.

Oni učenici kojima je logopedska (re)habilitacija potrebna u istu se i uključuju te se ona provodi kontinuirano kroz cijelo razdoblje školovanja korisnika i to u trajanju od najmanje dva puta tjedno po 30 minuta.

Oblik logopedske (re)habilitacije je individualni i grupni.

 

GOVORNO – JEZIČNE TEŠKOĆE S KOJIMA SE NAJČEŠĆE SUSREĆEMO

 

MOTORIČKE SMETNJE GOVORA

 

Najčešći oblici motoričkih smetnji govora su: dizartrije, oralne i verbalne apraksije, anartrije i dr.  Logopedska( re)habilitacija u ovom slučaju uključuje rad na održavanju postignute govorno – motoričke razine, vježbama relaksacije govornog aparata, najčešće u kombinaciji s kompleksnim tretmanom teškoća učenja.

 

AFAZIJE

 

Logopedska (re)habilitacija se formira ovisno o kliničkoj slici koja se kao posljedica afazija razvila.

 

POREMEĆAJI FLUENTNOSTI GOVORA

 

Poremećaji  se tretiraju odgovarajućim tehnikama  za poboljšanje tečnosti govora.

 

Nakon savladavanja kompenzatornih tehnika oblikovanja, iste se uvježbavaju u svakodnevnim situacijama, a krajnji je cilj automatizacija i poboljšanje tečnosti govora.     

 

TEŠKOĆE UČENJA

 

Kod teškoća učenja radi se na sljedećim područjima:

-         rad na ublažavanju/kompenzaciji jezičnih teškoća

-         rad na ublažavanju/kompenzaciji teškoća čitanja

-         rad na ublažavanju/kompenzaciji teškoća pisanja

-         rad na ublažavanju/kompenzaciji teškoća pamćenja- poticanje što boljeg funkcioniranja radne memorije

-         rad na ublažavanju/kompenzaciji teškoća logičkog zaključivanja

-         rad na  ublažavanju/kompenzaciji teškoća izvlačenja i prepoznavanja bitnoga

-         rad na ublažavanju/kompenzaciji teškoća u vidu akalkulije i diskalkulije

-         rad na prilagodbi i/ili savjetovanju stručnog kadra o načinu prilagodbe školske građe  radi lakšeg savladavanja školskog gradiva

-         ostalo

 

 Osim navedenih smetnji česte su i dodatne teškoće kao što je npr. oštećenje sluha gdje se onda, logično, kombinira i tretiranje istih smetnji .

 

METODE KOJE KORISTIMO

 

U radu se kombiniraju razne metode (re)habilitacije ovisno o individualnim potrebama svakog korisnika.

Naši korisnici imaju mogućnost ukoliko je to potrebno usvajati metode nadomjesne komunikacije.

 

 

Logopedinje:

 

Zora Belanić, prof.

Ružica Magušić, prof


CMS za škole logo
Centar za odgoj i obrazovanje Dubrava / Prilaz Tomislava Špoljara 2, HR-10000 Zagreb / www.centar-dubrava-zg.skole.hr / ured@centar-dubrava-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju